DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Algı Psikolojisinde Kuram ve Uygulama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 557
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri algı psikolojisindeki temel kuram ve uygulamalar hakkında bilgilendirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Algı Psikolojisi alanındaki temel teori ve uygulamaları listeleyebilecektir.
  • Algı süreçlerini gösteren laboratuvar uygulamalarını gerçekleştirebilecektir.
  • İnsan algısınındaki işleyişi, bilişsel mekanizmalardan yola çıkarak açıklayabilecektir.
  • Algı süreçlerinde meydana gelen sorunların altında yatan sebepleri tanımlayacabilecektir.
  • Algı psikoloji alanındaki teori ve uygulamaları kritik bir şekilde değerlendirebilecek ve karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste algının altında yatan duyusal, bilişsel ve psikolojik süreçler kuramsal ve uygulama çerçevelerinde tartışılmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Algı ve EEG Uygulamasının Kısa Tarihi Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 4 (120-159)
3 Algı ve Hemisferik Uzmanlaşma Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 9 (378-418)
4 Bellek Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 7 (272-322)
5 Algı ve Dikkat ilişkisi Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, (Bölüm 4) & Güncel makaleler
6 Algının Duygular Üzerindeki Rolü Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 10 (424-464)
7 Bilişsel Kontrol Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 12 (506-550)
8 Algının Dil Üzerindeki Rolü Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 11 (468-500)
9 Sosyal Biliş ve Algı Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 13 (558-598)
10 Bilinç, Hür İrade ve Hukuk Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M. (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press. Bölüm 14 (604-639)
11 Görsel algılama sırasında EEG Uygulaması
12 Görsel algılama sırasında EEG Uygulaması
13 İşitsel algı sırasında EEG Uygulaması
14 İşitsel algı sırasında EEG Uygulaması
15 Dönem özeti
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Mangun, G. R., Ivry, R., B., Gazzaniga, M.  (2018). Cognitive Neuroscience. The biology of mind. W. W. Norton & Company, MIT Press.

 

ISBN-13: 978-0393603170
ISBN-10: 0393603172
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ders Slidelari

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
33.5
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
35
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler.

X
3

Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
4

Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
5

Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
6

Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

7

Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler.

8

Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.

X
9

Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. 

X
11

Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest